Opdateret 24-05-2022

Den databeskyttelsesansvarlige – kontaktoplysninger

Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S (kaldet 'FNE')
Nørregade 5
5800 Nyborg
CVR.nr. 24 55 72 19

fne@fne.dk

Kontakt: Ann Helene Nielsen

Databehandler & dataansvarlig

FNE er både dataansvarlig samt databehandler for data. FNE er undtaget kravet om en databeskyttelsesrådgiver (DPO).

Formål med indsamlede data

FNE.dk samt online.fne.dk er beregnet til B2B handel. Vi behandler derfor ikke forbrugeroplysninger på hverken webshop eller bestillingssystem. De persondata vi opbevarer er stort set alle leveret af vores kunder.

Forbrugerdata kan evt. blive indsamlet i forbindelse med konkurrencer. Ligeså kan både private og kunder tilmelde sig vores nyhedsbrevsliste.

Vi behandler personoplysninger udelukkende til følgende formål:

• Levering af de varer du bestiller på FNE.dk samt online.fne.dk

• Kommunikation i forbindelse med køb på fne.dk - samt nyhedsbreve og indhentning af kundeanmeldelser (Trustpilot).

Typen af personlige oplysninger indeholder:

• Almindelige kontaktoplysninger (Såsom navn, e-mail, telefonnummer og evt privatadresse såfremt pakken skal sendes her)
  • Betalingsoplysninger (såfremt du betaler med kort)
  • Tøjstørrelse

Det er ikke muligt at bestille på www.fne.dk  uden at afgive personoplysninger.

Det ert vigtigt, at kunder giver os besked, når personoplysninger skal redigeres, opdateres eller slettes. F.eks. hvis en medarbejder stopper og skal slettes fra bestillingssystemet eller webshoppen.

Data fra 3.part er anonymiseret - fx google analytics, google adwords etc. Google gemmer data i 26 måneder, hvorefter det automatisk slettes. Data fra Facebook er ligeledes anonymiseret, såfremt vi bruger deres profileringsværktøj.. Læs mere her FB's datapolitik

De fleste data, som vi indsamler, vil vi have fået direkte fra dig - fx når du giver oplysninger ifm en ordre eller du skriver dig op til nyhedsbrevet. Vi kan også behandle anonyme oplysninger om dig indsamlet hos en tredjepart, vi har integeret med webshoppen:

Vi deler ikke dine oplysninger med tredjepart, med mindre det tjener et af følgende formål:

• Internt i vores virksomhed, såfremt det er relevant for at behandle din ordre
  • Mail Chimp (email - nyhedsbreve, kun med din godkendelse)
  • Offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til lov
  • Advarselsregistre der identificerer risikable transaktioner med det formål, at bekæmpe (organiseret) onlinesvindel.

Vi benytter Facebook pixels, MailChimp samt Google-analytics og derfor kan vi ikke udelukke at nogle af dine data befinder sig uden for EU. Såfremt vi overfører personoplysninger til en databehandler placeret uden for EU/EEA, behandles dataene alene til de formål, de nævnt tidligere, ligesom vi er opmærksomme på om de lever op til europæiske lovkrav.

Hos FNE gør vi vores bedste for at passe på dine personoplysninger både vhja teknik og interne procedurer. Dine oplysninger opbevares så længe de er nødvendige. Fx sletter Google-analytics  automatisk data efter 26 mdr, I webshop-systemet opbevarer vi dine data, indtil vi får at vide fra din arbejdsplads, at du skal slettes.

Som kunde hos FNE har du altid ret til at se hvilke informationer vi har registreret om dig.

Hvis du mener at FNE behandler dine personoplysninger ulovligt, har du mulighed for, at indgive en klage til det danske Datatilsyn.

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Ann Helene Nielsen.